FRÅGESTUND: Svar

Kan du förklara bländaren och dess funktion?

Bländaren har två olika funktioner. En av dem är hur mycket ljus man vill ha in i bilden, alltså ljusinsläppet i objektivet. Det är även skärpedjupet. Om bländaröppningen är stor, vilket betyder att bländartalet är lågt, blir det mer skärpedjup i bilden. Då blir även ljusinsläppet stort. Vid liten bländaröppning (större bländartal) blir det tvärt om och det kommer in mindre ljus och det blir mindre skärpedjup i bilden. Hoppas du fick svar på det du undrade :]

 

Har du någon rolig sida på internet du kan rekommendera??

Njääee, facebook?

 

Hur stor bländar öppning kan du få på ditt objektiv?

Vilket menar du? Jag antar att du menar mitt 55-200, där jag har 5 som lägsta bländaröppning.

 

Läser du min blogg?? ;)
Kallamejbella.blogg.se

Javisst gör jag det!

 

Vilken klädbutik köper du helst dina kläder?

Det blir väll tråkigt svar, H&M. Tycker också att Åhléns har en hel del fint.

 

Vad har du för kamera utrustning?

Planerar att skriva ett inlägg endast åt min fotoutrustning, så håll utkik.

 

vad fotar du med för kamera? :)

En Nikon D60.

 

Hur länge har du bloggat? :)

Den här bloggen startade jag den 25 Mars 2010.

 

Häftiga bilder du har i headern! Vem är det som har tagit dom?

Tack! Jag + en självutlösare på de bilder som är på mig. De andra är det såklart jag som tagit.

 

Vad har du för kamera/objektiv ?

Kommer som sagt skriva ett inlägg om min utrustning ikväll eller imorgon.

 

Allt bra?

Jadå, efter en hel dag i det underbara solskenet är humöret på topp! =)

 

 

Tack för alla frågor!

Ha en fortsatt bra Söndag, och njut nu av det fina vädret! ♥


Kommentarer
Postat av: madde.

sv: åh tack så mycket!

Jättefin blogg du har och vilka roliga frågor du fått på frågestunden! :D

2010-04-26 @ 18:36:30
URL: http://madeleeines.blogg.se/
Postat av: MICHAELA D

Svar: Tack! :D

2010-04-26 @ 21:03:21
URL: http://michaelaa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hej! Jag heter Maria, är femton år och bor i Helsingborg. På min blogg kommer du få se bilder från vardag och fotograferingar, och allt annat vad jag har för mig.





RSS 2.0