Maria - Om mig.



Jag heter Maria, och jag föddes den 15 November 1996. Jag bor i Helsingborg med min familj.
Redan som liten har jag intresserat mig för kreativa ting, så som att måla, pyssla etc. Först 2008, när min pappa fick sin systemkamera Nikon D60 i födelsedagspresent, slog mitt fotointresse igång. Nästan varje dag sedan dess har jag haft kameran i handen på ett eller annat sett. Jag älskar att fota människor. Det är riktigt kul när man lyckas!

Jag har två äldre systrar, som båda två alltid varit musikaliska. Från de har jag nog fått mitt intresse när det gäller min trumpet. Jag spelar två gånger i veckan, och tycker det är svinkul! Även simning är något som jag och min 5 och 8 år äldre systrar alltid hållt på med. Nu simmar jag tre gånger i veckan.

Annat intressant:
- Jag älskar att resa! Jag hade himla gärna åkt till Afrika eller Indien.
- Jag går på trumpet, ja, men jag kan inte läsa riktiga noter. ex. C, G, E, B, F...
- Innerst inne är jag en riktigt skogsmulle. Jag älskar att vara ute i naturen.
- När jag var yngre var jag ett riktigt "Pippi Långstrump- fan!" Än idag är hon en av de bästa jag vet.
- Jag pratar med rullande R och bor i skåne.
- Jag är en periodare. När jag är inne på en genre så brinner jag verklgien för det. Nästa dag kan jag tycka det är jättetråkigt och ha världens speed för något annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hej! Jag heter Maria, är femton år och bor i Helsingborg. På min blogg kommer du få se bilder från vardag och fotograferingar, och allt annat vad jag har för mig.





RSS 2.0