Frågestund, svaren

Vad är ditt bästa foto-tips?
Svar: Använd reflexskärm när du fotograferar porträtt. Reflexskärmen lyser upp modellen, tar bort mörka ringar under ögonen och gör en slät och fin hy. Du använder den genom att fånga upp ljuset och riktar den sedan mot modellen. Reflexskärmar finns billigt attt beställa hos tvspelsweb.se (Länk).


Har du någon favorit bild bland dina foton, som du tagit?
Svar: Oj, vad svårt! 

 [ Klicka på bilden för att se i större format ]


Hur gammal är du?

Svar: Jag är 13, fyller 14 i November.


Favvo färg?

Svar: Alla färger är fina :)

Sommar eller vinter?

Svar: Sommar!


Nrj eller rix fm ?

Svar: Vad är Nrj? :)

Tycker mest om Sr P3.


Favvo kläders affär?

Svar: H&M får det nog bli.

 

Vad vill du bli "när du blir stor"?

Svar: Denna frågan gillar jag inte, hehe.

Jag har faktiskt ingen aning. Har funderat på att bli fotograf, men vet inte riktigt. Det är ju trots allt några år kvar.

 

Vilket av dina objektiv fotograferar du oftast med, vilket tycker du är bäst?

Svar: Jag gillar mitt Nikkor 50mm f/1.8 mest. Det är det objetivet som jag köpte senast.

Tycker det är ett superbra objektiv som alla borde ha :)

 

Favoritbloggar?

Svar: Emelie Ohlsson, Michaela Dahlström, Lina Flodins, Elin Kero, Sanna Ek. (Länkar)
Fler av mina favoritbloggar finns i menyn under Blogggtips..

 

Vilken kamera skulle du vilja ha just nu om du fick välja?

Svar. Svar: Jag håller på att spara till en Nikon D90 just nu, men en Nikon D300s hade ju inte suttit helt fel heller :]


Kommentarer
Postat av: Sara

Det förstår jag, haha! :D

2010-06-23 @ 22:32:21
URL: http://santapola.blogg.se/
Postat av: Carro

En D90 var inte ett dumt val:)

2010-06-23 @ 22:51:04
URL: http://clundstrom.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hej! Jag heter Maria, är femton år och bor i Helsingborg. På min blogg kommer du få se bilder från vardag och fotograferingar, och allt annat vad jag har för mig.





RSS 2.0