Att drunkna i franskaböcker



Hallå Hallå!
Sitter med franskaböckerna liggande framför mig på skirvbordet, vilket de gjort sen 15.00. Tog en halvtimmes joggingtur och en dusch också så kanske minus en timme allt som allt. Alltså 2 ½ timme, är nöjd med det :)

Imorgon är det ju Valborgsmässoafton och då ska jag iväg på läger över hela helgen. Men jag kommer nog hinna uppdatera någon gång imorgon i alla fall.

Tjingeling tåring! ♥

Vitsipps





Jag börjar känna mig en gnutta enformig. Det har ju i stort sett bara publicerats bilder på krokus, vitsipor m.m. de senaste veckorna på bloggen. Får skärpa mig med det!

Sticker snart och tutar i trumpeten, men först ska jag plugga en himla massa franska.

Ha det gott igelkott!


FRÅGESTUND: Svar

Kan du förklara bländaren och dess funktion?

Bländaren har två olika funktioner. En av dem är hur mycket ljus man vill ha in i bilden, alltså ljusinsläppet i objektivet. Det är även skärpedjupet. Om bländaröppningen är stor, vilket betyder att bländartalet är lågt, blir det mer skärpedjup i bilden. Då blir även ljusinsläppet stort. Vid liten bländaröppning (större bländartal) blir det tvärt om och det kommer in mindre ljus och det blir mindre skärpedjup i bilden. Hoppas du fick svar på det du undrade :]

 

Har du någon rolig sida på internet du kan rekommendera??

Njääee, facebook?

 

Hur stor bländar öppning kan du få på ditt objektiv?

Vilket menar du? Jag antar att du menar mitt 55-200, där jag har 5 som lägsta bländaröppning.

 

Läser du min blogg?? ;)
Kallamejbella.blogg.se

Javisst gör jag det!

 

Vilken klädbutik köper du helst dina kläder?

Det blir väll tråkigt svar, H&M. Tycker också att Åhléns har en hel del fint.

 

Vad har du för kamera utrustning?

Planerar att skriva ett inlägg endast åt min fotoutrustning, så håll utkik.

 

vad fotar du med för kamera? :)

En Nikon D60.

 

Hur länge har du bloggat? :)

Den här bloggen startade jag den 25 Mars 2010.

 

Häftiga bilder du har i headern! Vem är det som har tagit dom?

Tack! Jag + en självutlösare på de bilder som är på mig. De andra är det såklart jag som tagit.

 

Vad har du för kamera/objektiv ?

Kommer som sagt skriva ett inlägg om min utrustning ikväll eller imorgon.

 

Allt bra?

Jadå, efter en hel dag i det underbara solskenet är humöret på topp! =)

 

 

Tack för alla frågor!

Ha en fortsatt bra Söndag, och njut nu av det fina vädret! ♥


Söndagsmorgon





Foto: Jag

OBS! Jag vill förtydliga att alla mina bilder är skyddade enligt upphovsrättslagen och får inte kopieras utan någon tillåtelse från mig. Kontakta mig via:
[email protected] om ni vill låna en bild eller fråga något annat!

Kom hem för en kvart sen, och är helt slut efter ett jobbigt träninspass. Plötsligt kom jag på att jag inte svarat på frågorna i frågestunden. Den är inte försent än att stälal frågorna, så skynda nu innan det är för sent.

FRÅGA MIG! FRÅGA MIG! FRÅGA MIG!

Jag gick vidare! Rösta rösta rösta!

JAAA! Nu är jag så himla glaaaad! Jag gick vidare i fotottävlingen hos Michaela, www.michaelaa.webblogg.se ! Jag är så himla glad!
Nu är det upp till er. Rösta rösta rösta! Ni får rösta två gånger per person. Ni får så himla gärna rösta på mig!



Klicka här för att rösta på mig, glöm inte att skriva Maria i kommentar rutan :]


Vitsippor





Foto: Jag

Åå, det har redan börjat växa vitsippor där jag bor! Underbart. Dock inte helt lika underbart med hagel. Det är ju snart Maj! Men måsnga vitsippsbilder kommer ni få se i vår, det kan ni skriva opp!
Imorgon är jag ledig från skolan på förmiddagen för jag ska på spelning, Sweeeet!

Ha det bra, tjillivippen (sop)tippen! =P

_________________________________________________________________________________________

PS,1: Jag håller på att installera The Sims 3 på min dator ( eller systers gamla, överflyttad på mitt rum ) och vilken himla tid det tar!

PS,2: Maria Ulmefors is back in busnies ! Mariiaa.webblogg.se

Syster Annie





Nikon D60 + Nikkor 55 - 200 mm

Modell: Syster Annie
Foto: Jag

Jag tävlar hos Michaela!



Jag är med och tävlar hos Michaela Dahlström. En 5i1 reflexskärm är det som står på spel, och temat på tävlingen är vår. Den här bilden tycker jag är ganska självklar på temat. Så nu får ni hålla tummarna!

Kram

Jag är bäst i hela Sverige



Jag är GLAAAAD !!!
Syrran fick ett sms av H&M innan idag. Där stod det att jag har fått den allra sista jackan som jag ville ha, alltså den sista i hela Svea Rike. Jag är bäst i Sverige!
Om exakt 20 minutas går min buss mot stan, så nu måste jag rusa. Ajöken löken!

Blå blomma, grönt gräs





Hej!
Är nyss hemkommen från trumpeten och uppäten ( hehe, hoppas ni förstår min dåliga humor... ) och är allmänt glad. Varför vet jag inte alls, men glad är jag i alla fall.
Regina Spektor rullar på Spotify, och till det hade jag tänkt måla lite. Vi syns ♥

PS. Glöm för sjutton gubbar inte frågestunden !

FRÅGESTUND

Yes, nu kör vi igång en frågestund eller vad säger ni?
Alla frågor är tillåtna, och ni får ställa så många ni bara orkar.


 

Nu återgår jag till TVn igen


It's a sunny sunday afternoon!



Foto: Jag

Vilken Söndag! Vädret har varit helt underbart hela dagen och solen har tittat fram mest hela tiden! Det finns till och med fjärilar ute, det gillas!

Här är i alla fall ett litet smakprov på vad jag har fotat under dagen. Övertalade syster Annie om en liten session också. Dock ville hon inte mer än 10 min - en kvart, men ett par bra bilder blev det i alla fall.

 

Nu ska jag sticka ut i solen igen.


Underbart väder





Foto: Jag

De här bilderna tog jag i förmiddags, när vädret var som finast under hela dagen.
Är jättenöjd med bilderna jag tog. Dock blev det inte så många eftersom jag var tvungen att skynda mig till träningen, men fler ska det bli imorgon.
Han ner en tur till stan i eftermiddags också. Köpte en jättefin röd vit prickig scarf och tre i en pack örhängen, båda från hm.
Nu ska jag sätta mig framför Tv:n och titta på Djävulen bär prada med lördagsgodiset i högsta hugg. Tusen kramar

En massa tassar







Foto: Jag

Kol i motljus





Foto: Jag

Nu borde jag egentligen sitta och plugga franska, men så är inte fallet.
Aja, jag ska i alla fall titta färdigt på top model, sen ska jag klistra ögonen i böckerna.
Ha det gött!

Nu är jag hemma



Foto: Jag

Hej! Nu är jag hemma igen efter påskhelgen på landet. Hoppas ni har haft en riktigt bra påsk och har ätit mycket god mat. Nu ska jag gå och packa upp väskan och städa lite.

Matlagning och mormor



Tar en liten paus från matlagningen. Håller på med en tre-rätters till familjen. Gav mamma och pappa det i julklapp. Dock har jag inte tänkt ut någon efterrätt än... :P

Imorgon åker jag till mormor i Småland. Förmodligen kommer jag inte ha speciellt mycket tid till bloggning, även fast vi har pappas bärbara med oss. Så det kommer nog bli en liten bloggpaus. Kommer hem på måndag igen, då med en massa roliga nya foton och roliga idéer.  

Nu ska jag återgå till matlagningen. Vi ses på måndagkväll! ♥

Blue shoes



Nyvaken. Nu ska jag äta frukost och bege mig till simhallen. Sen blir den shopping med mamma och syster.
Vi ses ♥


RSS 2.0