Fåglar vid havet är fint



Hej på er! Kom precis hem från ett utvecklingssamtal på skolan. Tycker det gick bra! :)
Ikväll ska jag bara mysa framför teven. Ha det bäst!

Och så somnade jag i soffan...

Och så somnade jag på soffan... Ännu en gång.


Nikon D90 + Nikon 50 f/1.8


Söndag


Har verkligen varit mycket porträttbilder på sistone i bloggen. Hoppas ni gillar det... :)

Idag hade jag tänkt passa på att plugga endel. Skönt att få det gjort när man har tid. Ha det bra!

Michaela ♥



Just nu är jag hos min syster i Lund som bor och pluggar här. Vi har precis ätit en supergod lunch, och snart ska vi bege oss till stan. Tills vidare underhåller jag er med de här supersöta bilderna på fina Micki. Kram

Elin II


Nikon D90 + Nikon 50 f/1.8 - Reflexskärm Silver

God-Fredag på er! Är hemma en snabbis nu, och väntar på mamma. Jag har precis varit på stan med Linnea och Elin, där jag hittade en fin stickad kofta för endast 100 kr på rea. När mamma kommer hem ska vi åka och handla (igen!). Ska byta ett par jeans, och sedan ska vi till Maxi. Men det är alltid mysigt :]

Hörs!

Min kära vän Elin ♥


Nikon D90 + Nikon 50 f/1.4 - Reflexskärm, silver
Framför kameran- Min kära vän Elin ♥

Igår hade jag studiedag, så jag passade på att sticka ner på stan, då jag behövde få några saker köpta. Vid lunch träffade jag min underbaraste små vänner för att gå och äta goood lunch på stan, och sedan fota lite. Med mätta magar gick vi ner till hamnen, där solen stekte på, och vindarna blåste. Vi hade en supermysig dag!

Nu sitter jag med hungrig mage och väntar på den asgoda kvällsmaten. Det ska bli så himla gott efter en jobbig, men så himla skön joggingrunda! Kram ♥

Mormor-helg

Denna helgen blev helt blogglös, då jag varit uppe i (snöiga!) Småland för att bara ha det bra, äta mängder av fika och måltider ( för det gör man alltid hos mormor ) och såklart hälsa på min allra käraste mormor ♥. Nu vet ni vart jag har hållit hus.

Vad har ni hittat på?


5 saker du inte visste om Maria



- Jag går i musikklass, och jag tycker musik är jätteroligt! Sjunger gör jag hela tiden, och så spelar jag trumpet och klinkar lite på pianot här hemma en del.

- Idag börjar jag inte förrän 2 och ska repa hela dagen. Just därför vaknar jag ändå vid sju, och blir uttråkad. Bra!!

- Jag knäcker ständigt fingrarna. Inte bra, men ack så beroendeframkallande.. ;)

- Jag älskar, älskar, älskar frukt! Jag äter minst 3 frukter om dagen. Det är sååå goooott!

- Igår var jag och klippte mig. Topparna + lite uppklippning. Blev bra!

Nu ska jag fortsätta att göra ingenting. Ha en fin torsdag!

Mystisk


En lite mystisk bild på mig. Tycker den blev cool med redigeringen och skärpan på reflexskärmen i bakgrunden. Lite blekfis sådär, men strunt samma. Det är ju alla på vintern..

Just nu är livet så himla härligt. Jag är befriad från läxor och prov på ett tag, och vädret är strålande. Däremot hade jag en riktig otursdag. Detaljer behöver vi ju inte gå in på, men otursdag är absolut det rätta ordet! Nu ska jag snart ut i det fina vädret, och ta bussen ner till staden. Kram

Fiskmås


Nikon D90 + Sigma 70-300 f/4

Här är ännu en bild från min lilla strandutflykt i lördags. Jag tycker verkligen om den, men jag kan inte bestämme vilken av versionerna jag gillar mest. Svartvit eller i färg?


Kissen


Här kommer då bilderna på den söta kissen jag träffade igår. Söt som socker! :)

Denna helgen har verkligen varit härlig. Helt lediga helger behövs ibland, för att ladda batterierna och orka med skolan.

Sand




I eftermiddags var jag mamma, pappa och syster nere vid havet och tog en prommenad. Det var väldigt mysigt, och såklart blev det lite bilder med. Vi träffade en söt liten kisse som jag ska visa bilder på senare. Ha det bra!

Tiden bara susar iväg



Efter ca fyra blogglösa veckor tänkte jag nu dra mig tillbaka igen. Under denna tiden har jag bland massa annat hunnit haft sportlov och bara njuta av en ledig vecka uppe i Sälen med massor av skidåkning. Vecka åtta var rolig. Men tiden bara susar iväg. Nu är det redan vecka tio och tisdag. Himmel och pannkaka.

RSS 2.0