Vasstrån


Kopiering är strängt otillåtet!
Foto: Jag


Pärlor




Syster Annie lagar mat nere i köket, och jag är jättehungrig! :)

Det här fixade jag med igår och nu står glasburken med pärlor i på hyllan åvanför mitt skrivbord. Tycker det blev sött, och det blev jättefint bredvid ett par svartvita bilder, som jag förövrigt ska byta ut snart.

Ha en supermysig kväll! ♥

Rensar och fixar



Det regnar och blåser ute = saker att fixa inne.

Är i full gång med att fixa lite saker i mitt rum. En massa skit som ligger i gamla lådor och sånt ska bort :)
Om ett tag kommer mamma hem och äter lunch, sen kommer Elin, Ellinor och Linnea hit, sen trotsar vi nog vädret och åker ner till stan.

Nu ska jag fortsätta med min rensning.

Ha det bäst! ♥


Annorlunda självporträtt



Idag har jag tagit lite annorlunda självporträttsbilder. Resultatet blev faktiskt jättebra! Däremot hann jag aldrig ta speciellt många bilder, men de flesta jag tog blev bra.




Nu blir det att gå och lägga sig. Imorgon ska jag ner till stan på "Helsingborgs Festivalen" med ett par vänner. Finns någon mer som ska dit, eller som kanske varit där redan idag?

Gadnatt på er ♥


Båt


Foto: Jag

Nu har jag precis gjort iårdning mig, så jag ska faktiskt gå och lägga mig snart. Blev ganska sent igår så.

Imorgon blir det städ och fix dag. Har en massa att städa, och så har jag lovat mamma att fixa lite i trädgården. Om jag hinner ska jag rensa lite hyllor och lådor och annat skit på mitt rum.

Så godnatt på er ♥

Ps. Jag har lagt till lite nya kategorier på bloggen. Bl.a fler kreativa sidor, och mer vardagsbilder kommer dyka upp.


Elin



Nikon D60 + Nikorr f/1.8 + Reflexskärm silver/vit
@ 1/2500, f/1.8, ISO/100
Foto: Jag
Modell: Elin


Det här en av mina favoritbilder på Elin. Är jättenöjd med den, och Elin är supervacker på bilden.
Designbyte har jag fixat med ett tag, och nu är det färdigt. Om du inte ser något förändring, tryck F5 på tangentbordet för att uppdatera sidan.


Trumpet tårar



Imorse tog jag ett par stycken självporträttsbilder. Är inte riktigt helt nöjd, så jag ska ta en till menyn imorgon igen. För övrigt har jag dragit på mig världens förkylning, så nu ska jag leva på te och halstabletter  :)

Var förövrigt och spelade trumpet tidigare ikväll, och vi var bara 4 trumpeter av ca 15, men trots allt lät det tydligen skitbra, eftersom vår dirigent blev tårögd för att vi spelade så himla bra. Tror aldrig det har hänt innan, så vi blev på så himla bra humör att resten av speltiden lät så himla dåligt, konstigt nog :)

Nu tänkte jag sätta mig och måla framför teven, hörs imorgon!


Helgen




Nu är jag hemma från stugan och det är så himla skönt!
Nu på morgonen har jag redan hunnit duscha, fotat ny profilbild till menyn som kommer upp snart, packat upp min väska och städa lite grann.

Pappas femtioårsfest i lördags blev jättebra!
Alla kusinerna went bananas i uterummet på dansgolvet klockan 1 på natten.
Jag och mina två systrar sjöng lite för pappa också, vilket blev väldigt uppskattat :)

Nu ska jag bädda sängen, ha de bäst!


Here we go!


Modell: Annie
Foto: Jag

Sådärja, nu har jag packat , igen. Åker till stugan än en gång nu då, för att ha 50-årskalas på lördag.
Har med reflexskärmen, så Annie och jag kanske tar en fototur någon gång i veckan! För övrigt så ska vädret bli galet fint, och jag ska bara njuta :)

Ha det bäst, så hörs vi! ♥

Ett snabbt inlägg



Är för trött för att skriva något,

hör av mig imorgon.

 


Till stugan


Fotat och redigerat av mig, med Nikon D60 och Nikkor 50 mm f/1.8

Hej på er!
Sitter och småpackar lite. Ska nämligen åka till stugan imorgon tills på söndag, komemr hem måndag - tisdag och sticker iväg igen på onsdag och kommer hem nästa söndag. Pappa ska ha 50-årskalas nästa lördag, så vi ska till sommarstället och fixa där eftersom festen kommer hålla hus där.

Jag kommer fota, njuta en massa och arbeta utomhus hela veckan, så jag kommer nog varken hinna eller ha lust till att blogga nu på någon vecka. Det är möjligt att det kommer in något hastigt inlägg på måndag eller tisdag.

 Ha det svinbra!


Nature


Foto: Jag


Favoriterna

 

Foto/Smink/Styling: Maria [Jag]
Modell: Annie

Nikon D60 + Nikkor 50 mm f/1.8 + Reflexskärm silver/vit
@ 1/200 f/2.0 ISO/100

Det här är faktiskt två av mina favoritbilder på min syster Annie från plåtningen på Kullaberg.

Är precis hemkommen från en tur på havet med mamma och pappa. Det var jättemysigt och strålande väder - underbart! Om ett tag ska jag träffa mina fina vänner.


ANNIE



Modell: Annie
Foto: Maria [Jag]
Hår/Smink/Styling: Maria [Jag]

Nikon D60 + Nikorr 50 mm f/1.8 + Reflexskärm silver/vit.

Godmorgon på er!
Igår var jag som sagt på kullaberg och fotade min syster Annie. Det blev en hel del bra bilder, men svårt är det att hålla reflexskärmen själv samtidigt som man försöker fokusera manuellt. Längtar verkligen tills jag ska köpa en Nikon D90 och kunna använda mig av AF- motor i kamerahuset.

Idag ska vi ut med båten. Kommer tillbaka i eftermiddag!
Ha en svinbra söndag!


Kullaberg



Nikon D60 + Nikkor 50 mm f/1.8 + Reflexskärm silver/vit
@ 1/200 f/2.0 ISO/100

Bild från dagens fotografering på kullaberg!
More to come...


Muu Muu



Foto:Jag

Vi åkte hem en dag tidigare. Jätteskönt faktiskt!

 

Idag har det jobbats! Har slitit häcken av mig genom att dra 152 spikar från stora brädor, nästan målat färdigt traddräcken, rensat upp en grusgång och krattat den med "mänskeharven" som den heter på riktig smålänska. Det är om ett stort järngaller på typ 50 kilo som man håller i ett red och drar efter sig. Jag har redan träningsverk...


Nu ska jag titta på Alice i underlandet och kränga godis. Ajöken!


ELIN


Nikon D60 + Nikkor 50mm f/1.8 + Reflexskärm silver/vit
Modell: Elin
Foto: Maria, Jag

Hej på er!
Jag befinner mig på vårt "sommarställe" uppe i småland. Jag har målat en massa idag. Trappräcken har blivit gråa och fina.

Vädret är riktigt tråkigt, regnigt och mulet men igår var det jättefint. Var ute på en halvtimmes naturfotoprommenad med mig själv i går vid halv sex tiden. Då sken solen jättefint och här i skogarna blev ljuset magiskt. Det blev faktiskt några riktigt bra bilder som ni kommer få se när jag kommer hem på söndag.

Imorgon ska jag dra spikar från ett par gamla brädor.
Tjingeling tåring!

Ritat




Började med en bild när jag var i Grekland, och fortsatte med en hemma. Nu är den klar och jag är stennöjd!

Tycker att jag har utvecklats snabbt på senare tid. Har väll aldrig fattat grejen med att skugga bilden innan...

Nu drar jag snart till min mormor i Småland. Vi kommer ha en dator med oss så lite bloggning bild det nog, dock inte speciellt mycket eftersom internet knappt funkar där uppe i skogen.

 


GREKLAND 2010




På midsommarafton, den 25:e Juni åkte jag och min familj till Grekland. Vi bytte flyg i Frankfurt, Tyskland och var framme i Athen sent på kvällen vid 23.30 ungefär.




Nästa dag åkte vi och besökte lite olika platser i Athen. Vi såg bland annat Aekropolis som ni ser åvan, och vi var ända uppe. Det var en helt fantastisk plats och utsikten över Athen var oslagbar.



( Ursäkta den dåliga bilden)




Dagen därpå, den 27:e Juni, begav vi oss till ön Naxos. Vi åkte färja dit, vilket tog ungefär 6 timmar.
Naxos är en av de finaste platser jag någonsin varit på! Dit måste man minst en gång i livet.




Vi hyrde en lägenhet vid havet. Det var otroligt fint!
På hotellet fans ca 20 katter så lite kattbilder blev det. Jag fick en liten chock när jag kom hem till Helsingborg och tyckte att min katt Alfons var hur tjock och stor som helst...




Vi firade pappas födelsedag och åt på resturang med otroligt god mat och världens finaste solnedgång.






En helt otrolig resa!


Till havs




Innan ikväll cyklade jag, pappa och min äldsta syster ner till havet.
Jag tog självklart med mig kameran ner, och ett par bilder blev det. Ljuset var så himla ljust och mjukt. Perfekt!

Nu ska jag gå och lägga mig... Eller något...

RSS 2.0