Svamp



Oj, vad jag älskar svampar. Både att plocka och att äta. Denna sensommaren och början av hösten har bjudit på helt enormt bra och många svampar!

Scones


Häromdagen bakade jag skones, och det blev prima bullar! Scones är faktiskt väldigt gott, och inte speciellt svårt att göra. Mer av den sorten blir det absolut!!

I helgen åker jag till Småland och leker i skogen. Där blir det svampplockning, mys med katterna, lukning i trädgårdslandet och en massa massa massa plugg!! Matte, svenska, SO, NO... Puh! Vart ska jag börja??

Nu önskar jag er en supertrevlig helg!! KRAM ♥

Tjejmilen 2011









Ett (litet) sammandrag från tjejmilen 2011.

När jag tänker tillbaka på tjejmilen 2011 den 3 september i stockholm, känner jag hur roligt det faktiskt var. Att träna till det länge, och sedan står man där vid starten och ska springa en mil. Men det var jobbigt!! Helt galet jobbigt!!

Läskiga bilder och tankfyllda nätter



När jag visade de här bilderna för mamma, utbrast hon HJÄLP!
Jag fattade ingenting. Jag var ju jättenöjd med bilderna. Vad menar hon??
- De är ju jätteläskiga!....
.... Ja! De är jätteläskiga, verkligen skitläskiga. Men jag gillar faktiskt det. Bilderna är ju faktiskt intressanta, trots att de skrämmer skiten ur en.

Inatt, när jag skulle gå och lägga mig, var jag så himla inspirerad. Jag har aldrig kännt så i hela mitt liv. Jag ville inreda hus, fota en massa, bygga möbler, sy kläder och väskor, baka fina bakelser och en himla massa mer. Det slutade med att jag somnade efter 2 timmar, jättetrött, men med flera kvadratmeter stora dröm-måln runt huvudet.

RSS 2.0