How wonderful life is when HÅLTIMME is in the world!



Fantastisk rubrik, eller hur?!
Jodå, rubriken säger väll hur bra jag är på just nu. Vi fick håla från vår sista lektion, fysik. Slutade alltså en timme tidigare, och kan vara hemma lite innan jag ska iväg igen på trumpet. W-O-N-D-E-R-F-U-L-!


Maräng med chokladpudding, fysalis och daim




Det här smarriga fixelixade min underbara mamma till söndagsfika!

Träningen idag var ganska lam. Vi hade ingen tränare... Dumma kräksjuka som står i vägen för allt!
Nu måste jag städa rummet mitt, sedan ska jag plugga francais och fysik. Supersöndag.
Puss och kram ♥

Smile



GUD vad jag älskar motljus! Det är inte klokt att jag aldrig upptäckt den konsten förrut.

It's thursday afternoon and the sun has been shining on the world today...



Nikon D90 + Nikkor 50 f/1.8
Reflexskärm vit

Resultatet av en ledig eftermiddag och sol.


Summer, summer!

Först tänkte jag skriva ett oerhört egotrippat och klago- fullt inlägg. Sedan kom jag på att det inte är speciellt intressant att läsa om, och det hjälper ändå inte mot allt elände. Så den fantastiska idén får slänga sig i väggen, och i stället skriver jag ett superglatt inlägg om hur mycket jag längtar till sommaren, och varför...



♥ Längtar efter att kunna fota när och var som helst, och ha roliga, färgglada motiv. 
♥ Att kunna vara uta utan att förfrysa både fötter och händer.
♥ Ha ljus och sol omkring. Trött på det tråkiga gråa, när det inte ens finns snö på marken.
♥ Kunna ta långa promenader i skogen och på stranden.
♥ Ligga vid havet och sola och bada.

Och sist men absolut inte minst!
♥ Sommarlov, sommarlov, sommarlov!


Plugg!





Plugga, plugga plugga...! Förra veckan hade vi 3 prov, en muntlig redovisning och läxförhör.
Denna veckan har vi dock inte lika mycket. Men ändå ett matteprov och säkert 65 glosor ( franska + engelska, om någon ville skriva upp det? ). Det är så tråkigt att sätta sig och plugga direkt efter skolan. Så därför...



...Försökte jag mig på att fota våra fina tulpaner i köket innan det blev för mörkt. Jag fick fyra bilder!!

Nu tänkte jag sluta fördriva min tid med att klaga och återgå till mitt himmelrike av läxböcker och mörka dagar. Ha en trevlig måndag!

Bloggpaus



Jag måste erkänna att jag har tappat blogglusten. Tycker det känns mest meningslöst at blogga.
Nu bestämmer jag mig för att ta en bloggpaus ett tag. Hur länge vet jag inte. Men ett tag.
Kram ♥

Elin II



Framför kameran: Elin | Foto: Maria, Jag
Utrustning: Nikon D90 + Sigma 70-300 f/4, Reflexskärm silver.

Vi testade lite olika teman när vi var ute på fototur. Vi tänkte väll mest åt vinterhållet - men lite olika belv det ändå. Se här.

Emelie III


Modell: Emelie | Foto: Maria, Jag
Utrsustning: Nikon D90 + Sigma 70-300 f/4, Reflexskärm silver

Emelie har nästan kolsvarta ögon! Fint som snus.

Första dagen i skolan tyckte jag trots allt inte var så farlig. Jag menar, vi har ju faktiskt inget val till att gå i grundskolan, så man får ju göra det bästa av situationen. Nej jag överdrev. Men dötrist var det ju inte?!

Emelie II


Modell: Emelie
Foto: Maria, Jag
Utrustning: Nikon D90 + Sigma 70-300 f/4, Reflexskärm silver.

Fyller på med bilder från jullovet (som snart är över!) på Emelie som är så himla vacker.
Ikväll ska jag, och säkert många andra njuta av den sista kvällen av jullovet. Sen ska jag gå och lägga mig tidigt så jag inte försover mig.. Stor kram!


Elin i motljus


Foto: Jag
(Tvingad? ) Framför kameran: Elin

Nu är jag hemma igen. Det är så himla skönt att komma hem och ta en dusch och packa upp väskan efter en lång biltur.

Här kommer två bilder på underbara Elin i underbart motljus. Jag tycker om överflödet av motljus på bilderna, och är medveten om att den understa bilden är ganska oskarp. Men det tycker jag gör bilden och bara är härligt. Karaktär.

Nu tänkte jag göra mig en kopp med varm choklad och återgå till uppackning av väskan och ett avkopplande pussel. Puss och kram!

En mil på skidor

Just nu befinner jag mig uppe i en av Smålands alla mörka skogar, där vi har vår stuga. Det har varit soligt väder hela dagen. Nu på eftermiddagen tog vi längdskidorna och åkte ut till de helt oåkta, nyplogade 2,5 km spåren.
Till en början gick det lite hackigt, vilket det alltid gör. Men efter ett tag släppte det. Det gick jättebra.
Jag körde fyra varv. Det blev 1 mil. Det är längre än vad jag någonsin åkt.
Nu känner jag mig världsbäst. Även om det kanske inte är så jättelångt är det ändå så himla skönt. Jag har uppnåt ett mål. Nu vet jag att jag kan. Det känns befriande. Härlig känsla.



Sen ville jag passa på att tacka för era fina kommentarer det senaste. Tack! Ni är underbara.

Jag åker hem imorgon eller på Söndag. Tyvärr har jag inga bilder på datorn så det blir nog inte mycket roligt att visa heller. Ni får ha det bäst!

Ny design!

Lite efter årskiftet kommer jag nu springande hack i häl (ganska fyndigt! [: ) Med en vintrig och enligt mig väldigt fin och personlig vinterdesign! Jag är jättenöjd!
Ni kan ju förrästen föreställa er hur otroligt svårt och kallt det är att ta självporträtt när man glömt sin fjärrutlösare inomhus, autofokusen inte funkar, reflexskärmen och väskan flyger åt alla håll och man ska kasta snö i luften, och se glad ut samtidigt. Nej. Inte så lätt.

Men jag är i alla fall jättenöjd, och jag hoppas att ni också gillar den (:
Kram på er ♥



(OBS! Alla länkar har fått konstiga utséenden när jag bytte designen. Försöker få bort det så fort jag kan!)

Emelie



Det här är faktiskt några av mina favoritbilder från fotograferingen med Emelie igår. Solen gör så himla fint motljus på bilderna. Åh...

Fotodag



Nikon D90 + Sigma 70-300 f/4 + Reflexskärm silver

Igår var en riktig fotodag! Var uppe redan vid tio för att ta en fototur med vännerna. Det gick riktigt bra, och jag är kalasnöjd med bilderna.

Vid halv-ett-tiden gick vi hem för att äta och värma oss, vilket var välbehövligt med tanke på våra frusna tår. Inte långt därefter gick jag och Ellinor tillbaka till samma ställe för att möta upp Emelie. Solen var inte på humör för att stanna uppe, utan den gick ner när klockan stod på 15.15 ungefär. Trots allt så blev bilderna på Emelie grymt bra. Har suttit och redigerat en hel drös med bilder både idag och igårkväll som ska lämnas. Hoppas hon blir nöjd själv.

När jag kom hem vid kvart i fyra i går eftermiddag var jag stentrött och jag somnade nästan framför teven.
Men det var en askul dag :) ♥


Alfons



Nikon D90 + Nikkor 50 f/1.8


Best of 2010

                                                   

(Klickbara bilder!)
Här kommer ett samlingsinlägg med en drös av mina favoritbilder från 2010. Tänk vad som hänt...

Jag har fotat massor och utvecklats grymt mycket när det gäller fotografering, främst porträtt.
Jag har varit i Polen och Grekland.
Jag har bakat en massa bullar.
Jag har fått mina amazing promarkers (vilket jag inte delat med mig av..)
Jag har haft picknick i Mars.
Jag har bytt rum med min syster.
Jag har umgåtts med underbara människor.
Och sist men inte minst.
Jag har köpt min egen Nikon D90!

Det var 2010. Tack för det här året!
Nu väntar 2011 med nya tag och framsteg.

RSS 2.0