Namnsdag!



Gissa vem som har namnsdag idag? Jo jag! ( Väldigt finurligt rim (; )

Yes, för jag heter Elsa i andranamn, och det ska firas med matlagning med vänner och mys.
Ha en fin kväll!


Charles



Hej allihopa!
På bilder ser ni mitt söta kusinbarn Charles. Han är så himla söt, det måste ni ju bara hålla med om...!

Det har varit en ganska lugn morgon/förmiddag, och jag har faktiskt inte orkat göra så mycket idag.  Sitter faktiskt fortfarande med pyjamas, hehe.. Men det spelar väll ingen roll, det är ju Höstlov!
Om ca en halvtimme drar jag till träningen. Ska bli skönt att träna idag och få igång kroppen efter att ha segat hela morgonen.


Bloggsvar.se - vinn en inbjudan!



Yes, du läste rätt. Nu kör vi med en tävling och såhär kommer den gå till.

• Du deltar genom att anmäla dig i kommentarsfältet här nedan ( Glöm inte mailadressen !!! )
• Jag lottar fram vinnaren i slutet av veckan.
• Vinnaren presenteras som sagt i slutet av veckan, då jag kommer skicka ett mail till vinnaren.

Svårare än så är det inte. Så anmäldig NU om du vill vinna en inbjudan till bloggsvar.se.

Söndagsplugg


Bjuder på en sötnotig bild på mig och mina systrar. Kan ni gissa vem jag är?

Denna dagen har mestadels bestått av plugg. Har renskrivit sammanlagt 13 kapitel, skrivit ut en massa bilder och helt enkelt nästan avslutat projektet vi haft på svenskan, nämligen att skriva en bok om oss själva. Nu återstår bara lite pill på framsidan sen är boken komplett! Det känns så himla skönt och jag är supernöjd!

Så nu ska jag gå ochgöra klart framsidan till boken. Ha det så bra! ♥

En liten Maria


Fotograf: Pappa

En helt underbar bild på mig och min fantastiska mamma för kanske tolv år sedan. Är helt förälskad i bilden!
Nu blir det att göra färdigt "Boken om mig själv" till Svenskan hela helgen! Ha det fint! ♥


Fade away




Lina



 
Fantastiskt duktig modell: Lina.

En av de bilder jag blev mest nöjd med på Lina under fotograferingen för ett tag sedan. Älskar motljuset, skärpedjupet, bokehn i bakgrunden, och linsöverstrålningen. Dessutom är ju Lina slående snygg!

Är ruskigt trött nu, efter en lång dag. Så nu väntar sängen efter en god kopp te samt en bok.
Ha det bra! ♥

Olivia II




Olivia



En glad bild på Olivia, som jag tycker är supersöt!
Inte så mycket höst över det hela, dock en härlig bild!

VG- matteprov stod på schemat i skolan idag, och jag är faktiskt nöjd. Det gick bra, även fast det var svårt, och jag gjorde alla uppgifter och kände mig hyfsat säker på de allra flesta.

Nu ska jag snart titta på Top Model. Sen ska jag sy lite grann hade jag tänkt mig.

Höstfotografering




De här tjejerna har jag fotograferat idag i höstlöven.
Jag har en massa bilder att visa, så jag hoppas ni inte blir uttråkade. Nu ska jag återgå till skolböckerna. Ha en super söndagskväll! ♥

Den där Maria!


Puuh! Nu är jag äntligen hemma efter en massa träning. Lördagar är väldigt skönt, absolut. Men de är inte lika underbara när man är en timme fel på tiden, och man cyklar till träningen aldelles för tidigt.
Skulle det kunna hända någon annan än just mig? Nej Nej och åter Nej, absolut inte! Så nu är jag lite trött efter att ha cyklat ca 9,2 km, och simmat.

Annars har jag pluggat en hel del idag, och det har varit riktigt effektivt måste jag säga. Nu ska jag bara sitta hela kvällen... ( okej, lite överdrift.)



Dessutom har jag hunnit med att ta lite självporträtt idag. Och Ja, jag är medveten om att äpplet ser ut som en clown-näsa (; , men somsagt - så går det om man heter Maria. ♥

Nypon




Vi hade en nyponbuske i vår trädgård förut. Den var gigantisk, så pappa var tyvärr tvungen att klippa ner det, men han var så snäll och varnade innan han gjorde det så jag skulle kunna ta några sista bilder av nyponbusken - och ett par bilder blev faktiskt riktigt bra.

Har frisknat till idag och var faktiskt i skolan. Skönt att det går över snabbt :)

Myskrabaten




Har gått och blivit sjuk. Kan inte andas genom näsan, ont i halsen och allmänt trött. Så passa er nu för att inte bli sjuka! (;

Nu ska jag mysa med den här lilla krabaten. Ha det super! ♥

RSS 2.0