BORTREST

  
 

Hej du som läser detta just nu!
Mellan den 25 Juni och den 5 Juli är jag på semester i Grekland.
Under den tiden kommer jag inte ha tillgång till någon dator eller internet.

Jag önskar er alla en underbar midsommarhelg och passa på att njuta av solen.
Vi ses ♥


Frågestund, svaren

Vad är ditt bästa foto-tips?
Svar: Använd reflexskärm när du fotograferar porträtt. Reflexskärmen lyser upp modellen, tar bort mörka ringar under ögonen och gör en slät och fin hy. Du använder den genom att fånga upp ljuset och riktar den sedan mot modellen. Reflexskärmar finns billigt attt beställa hos tvspelsweb.se (Länk).


Har du någon favorit bild bland dina foton, som du tagit?
Svar: Oj, vad svårt! 

 [ Klicka på bilden för att se i större format ]


Hur gammal är du?

Svar: Jag är 13, fyller 14 i November.


Favvo färg?

Svar: Alla färger är fina :)

Sommar eller vinter?

Svar: Sommar!


Nrj eller rix fm ?

Svar: Vad är Nrj? :)

Tycker mest om Sr P3.


Favvo kläders affär?

Svar: H&M får det nog bli.

 

Vad vill du bli "när du blir stor"?

Svar: Denna frågan gillar jag inte, hehe.

Jag har faktiskt ingen aning. Har funderat på att bli fotograf, men vet inte riktigt. Det är ju trots allt några år kvar.

 

Vilket av dina objektiv fotograferar du oftast med, vilket tycker du är bäst?

Svar: Jag gillar mitt Nikkor 50mm f/1.8 mest. Det är det objetivet som jag köpte senast.

Tycker det är ett superbra objektiv som alla borde ha :)

 

Favoritbloggar?

Svar: Emelie Ohlsson, Michaela Dahlström, Lina Flodins, Elin Kero, Sanna Ek. (Länkar)
Fler av mina favoritbloggar finns i menyn under Blogggtips..

 

Vilken kamera skulle du vilja ha just nu om du fick välja?

Svar. Svar: Jag håller på att spara till en Nikon D90 just nu, men en Nikon D300s hade ju inte suttit helt fel heller :]


Gröna sköna gräs



Jag är supertrött efter två långa timmar på shoppingcentret. Usch!
Varför finns det inga shorts kvar i några affärer? Hittade ett par kanonmysiga och sköna mjukisshorts i alla fall.

Om en timme drar jag till simhallen och tränar. Vi får väll se hur det går...

Nu ska jag inte klaga mer, utan gå ut i solen och äta kvällsmat, och läsa.
Vi hörs imorgon då svaren från frågestunden förmodligen kommer upp. Ha det bäst! 

FRÅGESTUND


  

Kom igen, fortsätt bombadera massa frågor!


Min storasyster Annie




Nikon D60 + Nikkor f/1.8

Innan idag redigerade jag lite bilder som jag tog för några veckor sedan på min syster Annie. Här är två bilder som jag faktiskt aldrig lagt märke till, men som jag tyckte blev bra :)

På fredag, den 25:e åker jag till Grekland. Det ska bli så himla gött!


- - - GLÖM INTE ATT STÄLLA EN FRÅGA I FRÅGESTUNDEN - - -

Sommarväder



Hej!
Vilket fint väder det blev just! Igår och i förrgår har det ju varit regnigt och tråkigt, men nu är solen framme och det är riktigt varmt ute. Härligt!
Jag har ändrat på designen lite. Vad tycker ni? :)
Själv tycker jag det blev mycket bättre än innan. Somrigt och färgglatt skadar ju aldrig.

FRÅGESTUND



Yes, nu kör vi igång en frågestund! Fråga vad du vill, och hur mcyket du vill tills jag säger stopp :)

Rensning



Nikon D60 + Nikkor 50mm f/1.8

Det är städdag! Jag har städat mitt rum, vilket var väldigt välbehövligt. Dessutom har jag rensat bland gamla bilder på datorn. För ett tag sedan flyttade jag över alla mina bilder till en annan mapp eller avdelning. Det underlättade en del men det skulle inte förvåna mig om bildmappen exploderar när som helst!
Dock är jag inte färdig än. Har hur mycket som helst kvar men jag är på god väg :)


Härlig avslutning





Lite bilder från skolavslutningen på min gamla skola. Lite sorgligt att aldrig ha en såhär fin avslutning mer...

Jag och några vänner som gick i min gamla klass bestämde oss för att gå och titta på skolavslutningen, innan vår skola hade avslutning. Vi stod nästan och grät när de sjöng sånna låtar som vi också sjungit.

Nu ska jag ut i solen, sen blir det Ellinor och Linnea i eftermiddag.

SKOLAVSLUTNING 2010



Såhär såg jag ut på skolavslutningen. Färgglad, kan man minst sagt säga :) Tycker det är lite tråkigt med alla vita klänningar, ljusblåa jeansjackor och skyhöga klackar, så jag går mot strömmen och kör färgglatt istället :)
Matilda ska sluta. Jag kommer sakna henne hur mycket som helst, men såklart kommer vi säkert ses någon mer gång i sommar.
Nu är jag ledig i nästan tio veckor. Den 25:e åker jag till Grekland, och det ska bli så himla härligt! Imorgon ska jag baka kakor. Hade' bäst!


Student 2010






Lite bilder från fredagens Student här i Helsingborg. Ni ser min syster Ellen, som fixade två flugor i en smäll genom att både fylla år och ta studenten på samma dag, på alla bilderna.

Familjen åkte till mormor för en timme sedan, men jag stannade hemma. Jag måste träna, jag har missat träningarna nu i två veckor, och känner mig seg som en deg ;]

Student imorgon!



Imorgon tar min syster studenten! Jag tar ledigt från skolan efter lunch, och sen blir det stressigt. Ska ner till stan, fixa mig, byta om, och fixa med maten och allt annat innan gästerna kommer. Men jag tror det kommer bli jättebra ändå!
Men imorgon är det inte bara studenten som gäller för denna tjejen, utan hon fyller även 19 år! Så Grattis Ellen!

Imorgon blir det nog ingen bloggning. Jag stiger upp vid 05.30 och är nog uppe till 04.00 eller något, så jag kommer vara trött som en snigel. Ha det bra! ♥

Sista gången med min trumpetlärare



Sovmorgon idag, till 11.05! Så himla skönt.
På fredag tar min syster studenten och jag måste verkligen få ut henne på en fototur innan dess, för en liten present jag ska ge henne. Hon fyller även år samma dag.

Idag är det sista gången som jag ska ha min trumpetlärare någonsin. Kommer kännas konstigt att gå där ifrån i eftermiddag.

En liten sockertopp



Nikon D60 + Nikkor 50mm f/1.8 + Reflexskärm silver/vit 80cm
Framför kameran: En liten sockertopp
Bakom kameran: Jag

Hej mina favoriter!
Hoppas att allt är bra med er en mysig lördagskväll som denna.
För sisådär en timme sedan kom jag hem från stan, där jag var och tittade på kördraget. Körerna var superduktiga! :)
För övrigt har jag legat i solen och degat, och cyklat fram och tillbaka, kors och tvärs hela dagen. Var en sväng nere på stan med mamma. Fick två somriga klänningar med mig hem.

Nu ska jag titta på en film tror jag,
Ha det bäst flodhäst!


Kollage



Godmorgon på er!
Igår var jag ute och fotade med mina små supertvillingar. Det blev faktiskt fler bra resultat än vad jag trodde. I menyn hittar ni detta kollaget, fast i lite mindre format. Vilken är din favoritbild?

Skulle egentligen tränat vid 11.30-13.00, men tydligen så var det träning 09.00, vilket jag självklart inte fått reda på förrän tio minuter tidigare, men kanske blir det att jag sticker ut en sväng och joggar i det fina vädret istället.
Ha det super!


Kamerautrustning



KAMERAHUS: Nikon D60

OBJEKTIV:
Nikkor 50mm f/1.8
Nikkor 55-200 f/5-5.6
Nikkor 18-55 f/5-5.6 ( kitobjektivet )

BLIXT: Speedlight SB-400

ANNAT TILLBEHÖR:
Trådlös fjärrutlösare
Reflexskärm 80cm
Kameraväska
Egengjord ministudio
Close up+10 filter

Nästa inköp: Nikon D90

Beuty


Nikon D60 + Nikkor 50mm f/1.8 + Reflexskärm 80 cm

Exotiska växter




Nikon D60 + Nikkor 50cm f/1.8

Hej på er!
Jag är röd som en kräfta, och har bränt mig i ansiktet och hårbottnen (aj!!) efter att ha legat i solen och pluggat matte i tre timmar. Underbart härligt!
Efter det tog jag med mig kameran ut i trädgården och fotade lite. De här bilderna fick jag till, och jag tycker de blev svinhäftiga. Ser inte ut som om de kommer från Sverige nästan...
Min syster som ni sett på bild tidigare ville att jag skulle hjälpa henne att laga ett par shorts som hade gått sönder. Vi gjorde en liten deal, så jag fick fota henne som utbyte, skitbra deal!! :)

Här kommer ett litet roligt "samtal" jag hade med min kompis i tisdags:

Vän: Vet du vad jag har gjort hela eftermiddagen igår?
Jag: Nää... Vet inte
Vän: Jag har verklgien fått dille på att lägga pärlplattor!
Jag: Ooo, vem är Dille? Känner jag honom?
Vän: Dumhuvud! Det är ett uttryck!

Höhö, mitt ordförråd ligger på topp!! (:

Sista bilderna på Annie





Här kommer förmodligen den sista bilden som jag fotade på Annie, i alla fall som jag kommer visa här.
Hoppas ni inte blivit helt uttråkade.
Solen skiner, och det är typ 22 grader ute. Jag kan verkligen inte förstå vaför jag sitter här. Så nu ska jag minsann dra mig ut i solen, äta lite middag och läsa i min underbara bok.

Ha det great, och njut av solen! ♥


Maria

Godkväll!

Är nu hemmkommen från träningen, efter ett himla roligt simpass faktiskt. Jobbigt, men kul!

Jag är jättetrött, så sängen kallar. Sov gott!! ♥


RSS 2.0