Sussie




Det här är min mormors underbara katt Sussie. Himmel vilken modell hon är! Så fort hon ser kameran i man ena hand och jag klappar henne med andra sätter hon sig direkt framför mig och bara väntar på att bli avbildad. Det här är bara tre av mina hundra bilder jag har på Sussie ( Till skillnad från en viss annan katt vid namn Alfons... ).

Den här kattens otroliga ögon bara kryper in i själen på en och sätter sig långt in i hjärtat. Liksom borrar ett hål rakt igenom kroppen och tittar in. Åå, vad jag älskar katter. ♥

Juletid...



Idag är det första advent! Härligt (:
Nu på förmiddagen ska jag till kyrkan, eftersom jag konfiremeras, sedan ska vi kolla in julmarknaden i stan med familjen. Kommer bli supermysigt!
Så nu ska jag gå och äta frukost och ta på mig lite (varma!) kläder, så ses vi ikväll! Ha en fin första advent ♥

Till Mickan



Grattis min allra finaste Michaela på din 14årsdag! Hoppas du haft en underbar dag älskade vän ♥ ♥ ♥

Stressig lördag



Någon gammal "bra att ha bild" ^^.

Oj oj oj, det här blev verkligen en stressig lördag.
Möten, träning, kompis födelsedagsfirande och sist men inte minst bio och Harry Potter.

Just nu väntar jag på att maten ska bli klar, sen bär det av till min sötaste Michaela för att lämna henne en paket. Men så är ju lördagar ibland. Imorgon blir det dock slappedag, med mysbyxor, pepparkakor, plugg och sist men inte minst så är det ju första advent.

Mysigt




Tycker de här bilderna är så himla otroligt mysiga! Snövädret är inte så pjåkigt trots allt (:
Nu ska jag rita med mina nya promarkers. Sov så sött ♥

Snöväder



Nu snöar det som attans! Mysigt med snö även fast det är kallt. Men det hör ju faktiskt till vintern tycker jag.
Är i alla fall hemma från ännu en skoldag och är hur trött som helst. Tror att vädret tröttar ner en (;


Väg

 

Nikon D90, Nikkor 50 f/1.8

Hej på er!
Ett tag sedan jag uppdaterade nu. Tänker inte skylla på något även fast det finns många anledningar eftersom jag inte heller haft någon större lust att uppdatera bloggen.

I helgen åkte jag och min moder och fader till Småland och hälsade på kära mormor. Vi passade på att ta en prommenad i det ganska mulna vintervädret i skogen. Det var jättemysigt och såklart blev det en hel del bilder. Bland annat tog jag denna bilden. Är riktigt nöjd med den. Jag tycker den har känsla.

Överraskningspartaj!






Shites pommfrites vilken dag!
Hela staden har täckts av en molntäcke - hur underbart som helst!

Efter skolan idag skulle jag om mina vänner överraska en kompis som snart fyller år. Vi hade tänkt åka ner på stan och bjuda henne på en mysig fika. Efter många om och men åkte vi ner i snövädret, och fikan blev helt klart superlyckad!

Vad jag inte visste något om var att mina söta nötter till vänner skulle fixa en överraskningsmiddag till mig. Och tröga jag fattade verkligen ingenting! Det roligaste var att de har gått och filat på de här idéerna jättelänge utan att övslöja sig!

Tack så hemskt mycket mina underbara vänner för denna kvällen! Ni ska veta att jag älskar er ♥

Apples




Hemma från skolan , och har pluggat lite. Dock måste jag plugga en massa mer. So-prov på fredan och matte på måndag. Att alla prov aldrig tar slut?!...
Nu ska jag sluta plugg-borttjata detta onödiga inlägget istället för att ta mig i kragen och göra det istället. Ha det så bra!

Happy birthday!!





Idag är det min fjortonde födelsedag! GRATTIS till MIG! (:

Lina i textur




Efter att jag läst Marcus inlägg från www.megapixlar.blogg.se inlägg om texturer, var jag ju bara tvungen att testa själv. Gjorde det lite snabbt i förmiddags. Bilden på Lina var från börjar (som ni ser) redan överexponerad, men på bilden med texturen tyckte jag faktiskt inte det gjorde så mycket. Läs Marcus inlägg och testa själv (:


För att jag har köpt min egen...

Nikon D90!! Pappas Nikon D60 - Släng dig i väggen...!
Har fotat i princip hela dagen idag, och mer kommer det bli..



Nikon D90 + Nikon Nikkor 50 mm f/1.8

Min trogne modell...




Här har vi min underbara (sant) och mycket trogne (inte lika sant) fotomodell. Att bara lämna en photoshoot när ens underbara matte försöker sig på att få den lilla uppnosiga filuren att fastna på bild är så himla dålig stil. Titta bara blicken på första bilden. "Eeehh...! Var det något du ville eller..?". Himla katt!

Nu blir det andra bullar...



Idag blev det bullbak, och de blev inte små...

Hem ljuva hem



Nu är jag hemma igen efter nästan en hel vecka i Polen, Krakow. Staden var otroligt mysig, och jag hade kunnat vara där mycket längre. Men som man säger Borta bra men hemma bäst, för det är faktiskt riktigt skönt att komma hem (:
Nu ska jag packa upp min väska. Ha det gött!

Bloggsvar.se inbjudan - AVSLUTAD!



Grattis till Isabelle som vann tävlingen! Har skickat ett mail till dig med din inbudan, så kolla inkorgen genast!

Den första November



Ny header!



Nu är den färdig! Har fixat med en ny header ett par dagar nu, men mina designideér tog slut.
Nu, på morgonen testade jag igen, och det gick ju bra. Jag är faktiskt jättenöjd med designen, även fast själva designen inte riktigt är klar och menyn kommer ändras en del. Men det är inget som jag kommer göra just nu. Kanske senare idag eller imorgon i så fall.

( OBS! Klicka f5 om du inte kan se den nya designen!! )

RSS 2.0