Perfect smile




Nikon D60 + Nikkor 50 mm f/1.8
1/200 f/2.0 ISO/100


Bra där Maria!


Grekland, Juli 2010 - Gud vad jag längtar tillbaka!

Är oerhört seg idag. Jag somnade vid 1 tiden och vaknade av min väckar klocka som jag glömt att stänga av vid 06.45 - Bra där Maria!
Om ca en timme ska jag träna i alla fall så vi får väll se om jag piggnar upp tills dess.

Om ni undrar ser jag verkligen fram emot imorgon, dvs om vädret håller sig fint.
Kan någon gissa vad jag ska hitta på då?
 


Bloggdesign - "mall"



Har suttit och fixat ihop en liten "mall" elelr vad man ska kalla det till bloggen ett tag nu. tycker den känns mer höstig och levande på något sätt, även fast den behöver jobbas påen hel del. 
Vad tycker ni? Är det tummen upp eller tummen ner?

Borde nog gå och lägga mig snart med tanke på att påsarna under ögonen bara blir större och större. ♥

Jump



Nikon D60 + Nikkor 50 mm f/1.8

Morgonpigg

 ( klicka på bilderna för större format )
En gränd i huvudstaden.

Morgonpigg som jag är är jag nu färdigduschad och nästan klar för skolan. Idag ska min klass ta skolfoto. Tycker det känns väldigt tidigt för skolfoto faktiskt. Men det är nog bra egentligen så får man det gjort.

Nu ska jag äta frulle, Ha en ruskigt bra onsdag :)


Skägg



Nikon D60 + Nikkor 19 - 55 mm f/4.5-5.0

Fota aldrig självporträtt när det blåser...

Skoltider



Visst blir man sugen på att ta en liten fototur när man ser bilden? ;]


Nu har skolan börjat igen. Tycker det har varit jättebra hittills, och det är verkligen skönt att komma in i de vanliga rutinerna igen. Vårt schema är jättebra. Vi börjar runt 8 nästan varje dag ( förrutom på torsdagar då vi har sovmorgon till 09.40 ^^ ) och slutar vid tre varje dag. Däremot är det faktiskt ganska jobbigt att gå upp på morgonen.


Från i måndags tills imorgon kommer min klass bara ha slapp lektioner, och de "riktiga" lektionerna börjar inte förrän på torsdag. Imorgon har vi skolfoto.

Nu tänkte jag faktiskt ta en fototur även fast vädret är lite halvkasst.
Ha det bäst ♥


Bloggsvarsinjudan - Vinnare


NU ÄR TÄVLINGEN AVSLUTAD!

Jag har lottat och vinnaren blev Frida. Jag skickar inbjudan till dig via mail.
Jag ber om ursäkt för att det tagit ett tag att få fram vinnaren, men det har tyvärr strulat i ett par veckor att skicka inbjudan. Nu är det i alla fall bra igen, så inbjudan ligger och väntar på dig, Frida, i din inkorg!


True beauty




(Klicka för att se i större format)

Foto: Jag
Modell: Michaela
Utrustning: Nikon D60 + Nikorr 50 mm f/1.8 + Reflexskärm silver
Inställningar: 1/300, f/2.0, ISO/100




Renovering!

Just nu håller jag på att fixa designen till bloggen.
Så snart som möjligt kommer den dyka upp på bloggen :)

Vilmer



Vilmer är helt galen när han spelar fotboll. Han måste vara bäst i världen. Vårt nya fotbollsproffs?

Mitt rum har helt plötsligt blivit väldigt stökigt igen, så jag ska sätta på lite musik och storstäda lite hade jag tänkt mig. Vädret är inte jätteroligt heller och jag är inte precis pigg som en mört idag, så det passar bra.


Elin och Linnea




Utrustning: Nikon D60 + Nikorr 50 mm f/1.8 + Reflexskärm silver
Inställningar: 1/600, f/2.0, ISO/100


Michaela




På bilden: Michaela
Utrustning: Nikon D60 + Nikorr 50 mm f/1.8 + Reflexskärm silver
Inställningar: 1/300, f/2, ISO/100


Mina vänner är nog det finaste jag vet. Galet söta!

Ikväll ska jag träna för första gången efter sommaren, och jag är skeptisk till hur det kommer gå. Men det ska i alla fall bli riktigt roligt att få träffa alla igen, och trots allt riktigt skönt att träna!

PS! Vet nåhon något bra program man kan spela in tutorials med?

Alv



Imorse satt jag vid photoshop en stund igen, och denna gången blev jag alv. Jag gillar det :)
Tänkte kanske visa i en film hur jag gör när jag gör t.ex. alvöron i photoshop. Är det något ni skulle vilja se? 

Nu ska jag snart äta lunch. Ha det bäst!


Wampire



Satt en stund i går kväll och redigerade min storasyster Annie till vampyr. Vissa ställen blev lite konstiga men skitsamma.

Vad tycker ni?

Imorgon ska jag träffa vännerna. Får se vad vi gör, men kameran ska med :)
Ha det fint!

TÄVLING


Kräftskiva



I fredags kväll hade familjen kräftskiva (mums...! ) ute i växthuset. Kräftorna var svingoda och för att inte tala om pappas bröd som han hade bakat. Riktigt musigt :)

Inatt sov jag hos mina favorittvillingar, då vi planerade för en liten fototur med något tema. Vädret var verkligen inte på vår sida. Det har spöregnat hela dagen. Men vi gick till en liten "scen" som vi kände till, och lite bilder fick vi i alla fall...

Nu håller jag på att somna här framför datorn, så det är nog bäst att lägga sig i sängen, som kissen redanvärmt upp, med detsamma. Vi hörs mer imorgon! Puss och kram.


Mimmi II



På bilden: MIMMI
Äntligen fungerar det att ladda upp bilder igen! Härligt.

Har ganska precis kommit hem från en spelning i Danmark ( som jag för övrigt höll på att missa ). 
Jag är på ett himla fotohumör! Dock har jag ingen att fota just nu... Jaja, jag får väll hitta på något annat.

Är väldigt trött, så jag tror jag ska gå och läsa min bok. Det blir bra! ♥

Lakrits



[Klicka på de små bilderna för att se i större format]
Katten heter Lakrits ( Lakke )


Hej!
Ser ni min nya design som jag pillat med på förmiddagen idag.
Dock, ser jag menyn till höger på datorn jag gjorde designen på, men inte den andra.
Syns menyn till höger på era datorer?

Nu ska jag redigera färdigt lite bilder, ha det bäst ♥


FOTOGALLERI!



Nu har jag gjort ett fotogalleri!
Jag är väldigt tacksam för respons och kritik, så bara mal på med kommentarer nu.

Jag är i alla fall jättenöjd men galleriet, och det är ju faktiskt huvudsaken.

besök galleriet här

 


Poolbad

 

Har suttit och fixat med en grej nästan hela förmiddagen idag. Dock blir det nog inte färdigt på ett tag, men jag kommer absolut visa er sedan.

För övrigt händer det inte så mycket mer idag. Nu fortsätter jag med min storrensning.


...Gäääsp...




Såhär trött är jag just nu! Fast Mimma gestaltar det mycket bättre, trots allt...

Är i full gång med att redigera bilder från i Söndags och i går, och har märkt att en hel del bilder på katterna Lakrits, också kallad Lacke och Mimmi, som för övrigt syns på bilderna, faktiskt blev bra, och det är ju bra :)

Nu ska jag sitta en stund vid datorn och fixa en sak. Om det blir bra kommer ni såklart få se, men inget jag kan lova.


Jennie

 

På bild: Jennifer
Fotograf: Jag

Ska till stan med vännerna om ett par timmar. Nu blir det städning och låd-rensning.
Ha en bra tisdag ♥

Mimmi




På bild, Mimmi. Foto, Jag.

Inatt sov jag hos mina favorit tvillingar, och Jennifer, en gammal barndomsväns som jag inte träffat på mer än ett år var med också. Vi har haft hur roligt som helst!

Idag stack vi hem till Jennifer när vi ätit frukost vid kanske 11.30 och badade i hennes pool. Såklart hängde kameran med och en massa bilder blev det såklart. Jennifer tar hand om tre vildkatter som bor hos henne. Jag fick en hel del superbra bilder.

Nu ska jag RAW-behandla lite bilder, sen ska jag sova. Godnatt ♥


Fem saker du inte visste...




Här kommer ett inlägg lastat med "Fem saker du kanske inte visste om mig".

... Jag har en överrörlig tumme, på ena hållet. Jag kan böja bak min tumme så den ser utt som ett L, fast upp och ner :]

 

...Jag är väldigt morgonpigg. När jag går och lägger mig sent,, vaknar jag oftast tidigare än annars, även fast jag vaknar tidigt då med.

 

...Jag går i musikklass. Jajemän, jag älskar att sjunga och spela instrument. Vi håller även på med en hel del dramaövningar, vilket är vansinningt roligt.

 

...Jag tycker det är ganska roligt att gå i skolan. Tycker faktiskt att skolan är jätteroligt att gå till. Jag menar, att sitta hemma varje dag i 200 år är ju inte så speciellt kul.

 

...För 1½ var jag sjuk i 6 veckor. Jag var virussjuk i 6 veckor i januari-februari förra året. Nu hatar jag verkligen att vara sjuk. Jag missade inte speciellt mycket i skolan, men tråkigt var det, och kobbigt att inte träffa vänner, och ligga back när man kom tillbaka.


Nu vet ni det :)


RSS 2.0