Photoshop guide: Nivåer

I det förra inlägget jag skrev om nivåer, verkade det som att några av mina få, men ack så söta läsare ville se en guide på hur man faktiskt använder sig av nivåer i photoshop. So here you go! (:
Kom ihåg att nivåer såklart heter något annat på photoshop som är på engelska, men det bör finnas att hitta på samma ställe.


1. Börja med att öppna en ny bild i photoshop och behandla den så som du brukar (ex. Camera RAW). Jag valde en bild på en blåsippa som jag tog i April. Den här bilden har jag endast öppnat och redigerat i Camera RAW.


2. Klicka på det runda märket (hälften svart, hälften vitt). Här kommer en rullgardinsmeny upp. Klicka på rubriken Nivåer.


3. Nu kommer denna vackra rutan upp framför bilden. Det är det här som är nivåerna. Längst upp i rutan finns en rukrik där det står kanal. Til höger om den finns ännu en rallgardinsmeny där det står RGB -> RÖD, GRÖN, BLÅ. Klicka på röd, grön eller blå (Alltså inte RGB) och börja exprimentera med pilarna. Testa dig fram till en färgton som du gillar på bilden. Klicka på OK när du känner dig nöjd.


RESULTAT: Så här fin blev min bild efter (höger) att jag hade behandlat den med nivåer. Bilden till vänster visar hur den såg ut efter Camera Raw. Svårare än så här är det inte! :)

Hoppas att ni blir nöjda med era bilder, och skriv gärna vad ni tyckte om denna guiden och om ni vill se fler, liknande photoshop guider. Och glöm inte att visa era nivå-behandlade bilder, de vill jag gärna se! Nu är det bara att börja nivåa i photoshop! ;)


Kommentarer
Postat av: MELKAN | vinn en design!

// Wiie vad kul med guiden! Den var superbra :) Alltid roligt med guider, gör gärna flera! Nivåer heter levels på engelska :D

2011-05-19 @ 22:29:28
URL: http://melkan.blogg.se/
Postat av: IDA - LARSSONSFOTO

Sv: Tack så jättemycket! :) Va glad jag blir!

Ja, jag är uppvuxen på lantbruk och älskar de verkligen, helt fantastiskt!

2011-05-20 @ 08:48:23
URL: http://larssonsfoto.blogg.se/
Postat av: anniematildas

- tack så mycket sötan ! :D

2011-05-20 @ 14:08:27
URL: http://anniematildas.blogg.se/
Postat av: Rebecca

sv: tack så mycket!

2011-05-24 @ 14:48:17
URL: http://spaceherosuits.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hej! Jag heter Maria, är femton år och bor i Helsingborg. På min blogg kommer du få se bilder från vardag och fotograferingar, och allt annat vad jag har för mig.





RSS 2.0